2. Morphing Amer
Schrijver: | | Chris Lamquet |
Tekenaar: | | Chris Lamquet |
Jaar: | | 2001 |
Ver van huis en vooral ver van de media, die hem verantwoordelijk houden voor de catastrofes van een half jaar daarvoor, houdt Alvin Norge zich bezig met morphing: voor de politie reconstrueert hij met behulp van de computer het huidige uiterlijk van personen die lang geleden verdwenen zijn, en de gezichten van niet geïdentificeerde lijken. De FBI, die hem met dit werk heeft belast, kan echter niet vermoeden dat ze deze informaticavirtuoos daarmee de middelen hebben aangereikt om een revolutionaire uitvinding te doen. Norge zet alles op alles om het mysterie Kimberley op te helderen: hij fabriceert de toekomst en het opgejaagde wild wordt nu zelf jager. Iedereen op wie hij een beroep heeft gedaan, sleurt hij mee in een gevaarlijke maalstroom. Anderen storten zich uit eigen beweging daarin, zoals de raadselachtige Louisa Gandahar en haar intrigerende fractale robot, en vooral de angstaanjagende Mashram, de goeroe van de eerste cybersekte. Het virtuele heeft de oorlog aan de werkelijkheid verklaard en het ware conflict van de 21ste eeuw neemt vrijwel ongemerkt een aanvang.
Zal het Norge, een bescheiden voorvechter van de realiteit maar een groot expert waar het om virtuele wapens gaat, lukken om de onverzettelijke killer Kimberley te overwinnen door haar eigen numerieke arsenaal tegen haar te keren?